joi, 23 septembrie 2010

GHOSTS (Partea a IIa)

...






Maestro, împreună cu familia, încep un dans uimitor, extrem de ritmat, care debutează cu un beatboxing imitând răsuflări fantomatice, cu paşi sacadaţi, cu strigătele lui Michael... Strigătele lui Michael... ori de câte ori le aud, mă fac să realizez cât era de special. Un om atât de delicat, de blând şi de manierat în viaţa de zi cu zi, devenea atât de tumultuos atunci când dansa. Ca şi cum era posedat de spiritul dansului şi se lăsa total în voia lui. Ca şi cum acesta era felul său de a-şi echilibra trăirile, contrabalansând timiditatea şi calmul din viaţa de zi cu zi, cu răbufnirile pe care şi le putea permite în timpul performanţelor. Neavând nimic în comun cu violenţa, Michael a ales să se exteriorizeze prin dans. În afara scenei era reţinut, modest şi aproape vulnerabil. Pe scenă era aprig, elastic şi năvalnic – într-un cuvânt, incredibil.

Secvenţa în care au tuşit cu toţii la unison, iar unul dintre zombi a avut un acces prelungit de tuse, care i s-a oprit brusc la un semn, dă o notă de umor care întrerupe, pentru o clipă, seriozitatea ameninţătoare a grupului de fantome, tulburate de primar şi de intruşii localnici. Întreruperile din timpul melodiei, în care, fără muzică, Maestro şi familia fac gesturi bruşte şi paşi de dans neobişnuiţi accentuează sumbrul situaţiei, arătându-ne că, deşi unele momente par nostime, Maestro nu are nicio intenţie să glumească.

2 Bad, compus de Michael Jackson (lansat pe albumul “HIStory”, disc 2, în 1995; şi produs împreună cu Jimmy Jam & Terry Lewis, Bruce Swedien şi René Moore), este prima melodie din filmul Ghosts.

Mi s-a spus că te porţi urât;
ia nu mai face tu pe cetăţeanul îngrijorat
şi nu mai crea alarme false;
nu eşti decât un laş

După mine, nu ai făcut suficient,
mă dezguşti,
tot ce te preocupă e să mă distrugi,
mă dezguşti;
nu vrei decât să-ţi faci reclamă pe spinarea mea
dar îmi pare rău...


2 Bad, un cântec hip-hop, rap şi urban, are la bază ritmul dintr-un marş arhicunoscut al puşcaşilor marini din Armata SUA. Cadenţa e mult stilizată aici, iar versurile exprimă riposta lui Michael la adresa primarului din film, dar mai ales la adresa celor care l-au rănit, în viaţa reală.

Ia uite cine tocmai a venit
morţii putrezi sunt în faţa ta;
ia poftim cine stă în picioare,
deşi ai încercat să mă îngenunchezi

îmi pare rău pentru asta
de ce nu strigi, de ce nu ţipi?
îmi pare foarte rău –
de ce nu ţipi, pur şi simplu?


În Ghosts cântecul 2 Bad nu apare integral, dar îl voi traduce aici, aşa cum e pe albumul “HIStory”. Michael e supărat pe toţi cei care l-au subminat şi le atrage atenţia că nu are de gând să cedeze în fata presiunilor lor de a-l distruge. Strofa rap interpretată de Shaquille O’Neal e elocventă:

Viaţa e un vis
sunt de neînvins atunci când MJ e de partea mea
e vorba de realism
e un om cu trup de oţel,
nu e unul ca toţi ceilalţi, nu e acaparator ca albii
în ’95, Shaq(uille) prezintă cu Thriller (MJ)
mă apuc de scrot, îmi răsucesc genunchiul,
şi atunci sunt gata;
Mike e rău, eu sunt rău,
tu cine eşti?


E interesant jocul de cuvinte “too bad” e folosit, şi în realitate şi în cântec, atât cu sensul de “păcat”, “îmi pare rău pentru tine”, cât şi cu sensul “prea rău” (paralelă cu celălalt cântec, “Bad”).

Tăceţi dracului, voi ăştia din lumea voastră de carton
care vă lăudaţi că aveţi totul;
vă furişaţi de prin grote prăfuite
şi transmiteţi bârfe pe care le-aţi auzit de la alţii

Ce vreţi de la mine?
am obosit să mă tot vânaţi
tot ce vă preocupă e să mă distrugeţi
mă dezgustaţi,
vă excită să mă vedeţi sângerând
dar, îmi pare rău...




Coregrafia e fantastică. Zombi mergând lejer pe pereţi şi pe tavan; dansul în care toţi, inclusiv Maestro, par că plutesc; localnicii privind uimiţi – când încântaţi, când şocaţi... Unii paşi de dans ai zombi-lor lui Michael au fost preluaţi mai târziu de coregraful Wade Robson pentru dansul “Ramalama (Bang Bang)” (cu care a câştigat în 2007 premiul Emy pentru coregrafie). Wade Robson a fost dealtfel, de mic copil, un fan dedicat şi un admirator înfocat al lui Michael şi a avut şansa să fie în preajma lui, în adolescenţă. Michael i-a intuit şi i-a apreciat talentul; şi l-a ales să apară în videoclipurile “Black Or White”, “Jam” şi “Heal The World”.

Ia uite cine tocmai a primit o palmă peste faţă
şi a rămas lat
eu sunt exact acolo unde vreau să fiu
şi rămân în picioare, chiar dacă mă loveşti

îmi pare rău pentru asta
de ce nu strigi, de ce nu ţipi?
îmi pare foarte rău –
de ce nu ţipi, pur şi simplu?




Dansul se încheie cu zombii plutind, pe o muzică aproape nepământeană, lăsând localnicii cu gurile căscate la propriu, iar pe primar intrigat. Apoi, ca să nu lase atmosfera să devină siropoasă, pentru că nu asta era intenţia, Maestro îşi smulge hainele şi rămâne doar scheletul, care dansează pe refrenul melodiei Is It Scary.

E o nălucă afară, în hol
e un vampir sub pat
ba vine prin pereţi
ba vine în jos, pe scări

Apoi se aude un ţipăt în întuneric
se aude bătaia inimii lui
îl poţi simţi în aer?
fantome se ascund peste tot

Voi fi exact ce vrei tu să vezi
tu mă vânezi
tu mă provoci
să fiu necunoscutul din viaţa ta


Is It Scary, compus şi produs de Michael Jackson, Jimmy Jam şi Terry Lewis, e un mix de genuri muzicale gotic, soul, pop-opera, funk rock, iar melodia, deşi concepută în 1993, a fost lansată abia în 1997, pe albumul „Blood On The Dance Floor”.

Te amuz?
sau doar te zăpăcesc?
sunt bestia pe care o vizualizai?...
şi dacă vrei să vezi excentricităţi,
voi fi o imagine grotescă în faţa ochilor tăi...
fie să se materializeze totul...

E înspăimântător pentru tine, iubito?
sunt suficient de înfricoşător?...

Ştii că necunoscutul eşti de fapt tu –
nu te sperie asta?


La fel ca 2 Bad, şi Is It Scary se adresează celor care l-au jignit pe Michael, în special tabloidelor, care l-au portretizat monstruos şi înspăimântător, cu superficialitatea lor caracteristică; şi care nu se obosesc să cunoască oamenii, cât de puţin, înainte de a-i cataloga.

E un scârţâit sub podea,
altul după uşă;
scaunul se leagănă
dar nu şade nimeni pe el;
e un miros fantomatic în jur
dar nu vezi pe nimeni
auzi un tuşit şi un căscat –
unde se opreşte un suflet fără odihnă?

Voi fi exact ce vrei tu să vezi,
ai venit la mine
să-ţi vezi fanteziile desfăşurându-se
chiar înaintea ochilor


Scheletul dansator e în acelaşi timp amuzant şi grotesc, Michael reuşeşte perfect să ilustreze ridicolul în care se scaldă jurnaliştii lu’ peşte şi, laolaltă cu ei, toţi detractorii lui, care în loc să-i analizeze creaţia artistică, se preocupă de viaţa lui intimă despre care dealtfel nu au niciun fel de informaţii, dar le inventează cu sârg. E un fel de: „vreţi subiect de bârfă?... luaţi de-aici!” trântit cu ironie inteligentă şi bine plasată.

O ameninţare din partea unei fantome, care te bântuie –
şiretlicul prostesc
şi spirite dansând în lumină

dar dacă reuşeşti să vezi
adevărul, puritatea –
ele sunt aici,
înăuntrul unei inimi singuratice

Prin urmare, să înceapă reprezentaţia...
e înspăimântător pentru tine, iubito?
sunt suficient de înfricoşător?...
spune-mi, te sperii?
spune-mi, ţi se pare o nebunie?


E o palmă grea, dată de Michael celor care judecă fără să aibă vreun drept, care văd scama din ochiul altora (adesea inexistentă) dar nu se împiedică de ditamai bârna din ochii lor; care aruncă pietre cu nesimţirea şi ipocrizia ce le sunt caracteristice unui anumit gen (din păcate, din ce în ce mai numeros) de indivizi.

Mascaradă a sentimentelor
e culmea sufletelor bântuite
nu e ceea ce căutai la mine –
poate inima să-ţi dezvăluie dovada,
aşa cum oglinda dezvăluie adevărul?
vezi? tu eşti cea rea

E înspăimântător pentru tine, iubito?
sunt suficient de înfricoşător?
spune-mi, te sperii?...
am obosit să fiu insultat
să ştii că şi tu mă sperii pe mine
eu văd că tu eşti cea rea
nu ţi se pare înfiorător, iubito?


„Iubito” e o adresare ironică pentru media şi pentru toţi cei care o alimentează. La final, scheletul se îndreaptă spre primarul şocat, cu părul ridicat de groază şi îl trage de cravată...



(va urma)







Shaquille O'Neal (2010)


La fel ca mulţi alţii din generaţia mea, am crescut idolatrizându-i pe Michael Jackson şi The Jackson Five. Mişcările lor de dans, costumele afro şi hip – tot ce era legat de ei – erau cele mai tari chestii pe care eu şi prietenii mei le văzusem vreodată. Vreau să spun, cine n-ar vrea o jachetă roşie din piele ca a lui Michael din „Thriller”? Eu unul ştiu sigur că aş vrea. Chiar atunci când familia mea a petrecut o grămadă de vreme în Germania anilor ’80, unde tata era militar, nu exista să nu-l pomenesc pe Michael sau mănuşa lui strălucitoare ori dansul său faimos, moonwalk. Eram cel mai bun la moonwalk din clasă, când eram în Germania. Lumea l-a iubit – şi eu la fel.

Când ne-am întors în SUA, pe la mijlocul anilor ’80, Michael era Regele incontestabil al muzicii pop, iar fraţii, surorile mele şi cu mine am mâncat asta pe pâine. Îi urmăream fiecare dintre viodeclipurile de pe albumul „Thriller” cu ochi de vulturi, analizându-i fiecare mişcare, ca să o putem reproduce în sufrageria noastră. „Beat It” – atât l-am ascultat şi l-am cântat, încât a fost ca şi imnul familiei noastre. După ce am intrat în NBA şi am fost cooptat în echipa Orlando Magic, am vrut să-mi cumpăr o casă în Florida. Agentul imobiliar mi-a spus că a găsit casa perfectă pentru mine, pe care şi Michael Jackson era interesat să o cumpere. Sigur că am cumpărat-o.

Într-o bună zi, cineva mi-a ciocănit la uşă, şi când am deschis-o, m-am trezit faţă-n faţă cu Regele Pop, în gloria sa. Rareori rămân mut, dar atunci mi s-a întâmplat. Voia să vadă cum am aranjat casa (lol), aşa că i-am arătat. După cum era de aşteptat, i-a plăcut mult studioul meu de înregistrări şi l-a surprins patul meu imens (n.t. Shaquille O’Neal are 2,16m şi cca 150kg), în care încăpeau lejer 45 de persoane. A zis că era cel mai tare lucru pe care l-a văzut vreodată. Apucasem şi eu să gust faima, fiind jucător de baschet, dar am fost surprins de-a binelea să văd cât de normal şi de amabil era Michael. Pot să vă spun că îi plăcea mult să iasă în oraş şi să vorbească cu mine despre baschet şi alte lucruri care mă preocupau. Îşi dorea să fie un om obişnuit, măcar pentru câteva momente.

Pentru că era atât de amabil, l-am rugat să stea cu noi încă puţin, pentru ca sora mea mai mică Ayesha să apuce să-l întâlnească. Ea îl iubea pe Michael la un cu totul alt nivel şi m-ar fi ucis dacă nu aş fi reuşit să-l fac să stea până când venea ea. El a rămas şi cred că ziua aia a fost una dintre cele mai frumoase din viaţa noastră. A mai venit odată în vizită, cu Lisa Marie Presley. Şi ei i-a plăcut patul meu de Superman! După vreo doi ani, eram în echipa Lakers din Los Angeles şi Michael m-a invitat la Neverland într-o zi. Din nou, am rămas mut. Să merg acasă la cineva, care avea grădină zoologică şi montagne russe, era fantastic. Am fost mai încântat decât oricare dintre copiii pe care i-am văzut acolo.

Carierea mea devenea mai palpitantă şi nu mai era uşor să petrec timpul cu el, dar am păstrat legătura peste ani, prin intermediul prietenilor şi asociaţilor. Dispariţia lui ne-a lovit foarte tare, pe mine şi familia mea, pentru că el a făcut parte din viaţa noastră atât de mult, încă dinainte să-l cunoaştem în persoană. Fiul meu cel mic, Shaquir, care nu are decât 7 ani, a plâns mult când a auzit că a murit. Michael a fost cel mai uluitor performer pe care l-am văzut în viaţa mea şi, pentru mine, personal, a fost o sursă de inspiraţie şi un prieten.


...

17 comentarii:

  1. Jos pălăria !
    E o adevărată plăcere să-ţi citesc postările !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. " DAR DACA REUSESTI SA VEZI ADEVARUL, PURITATEA - ELE SUNT AICI, INAUNTRUL UNEI INIMI SINGURATICE"...
    " POATE INIMA SA ITI DEZVALUIE DOVADA, ASA CUM OGLINDA DEZVALUIE ADEVARUL?"....

    Dumnezeu sa te binecuvanteze, Michael, pentru tot ceea ce esti!
    Dumnezeu sa te binecuvanteze, Mihai, pentru felul in care ne dezvalui incredibila frumusete si profunzime a sufletului!
    Dumnezeu sa va binecuvanteze pe voi, toti cei care aduceti atata iubire in acest loc binecuvantat numit "acasa"!

    Restul nu se poate explica in cuvinte...!

    "VOI FI EXACT CEEA CE VREI TU SA VEZI"!...
    Voi fi IUBIRE!

    Dorina

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos spus Dorina...sunt in asentiment cu tine :)

    Multumesc tuturor pt ceea ce faceti!

    Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu-mi gasessc cuvintele.
    Pentru tine Mihai, numai si numai cuvinte de lauda si de apreciere.
    Pentru ceea ce spune O'Neil....minunat!!
    Nu ma asteptam asa curand la continaure, asa ca de-abia astept si urmatoarea.

    Va pup,
    Scorpya

    RăspundețiȘtergere
  5. Michael Jackson, magicul, unicul, genialul de pe scena si omul minunat cu un suflet cat o planeta,inteligent, voce unica, talent, ritm si tandrete, energie,iubire, sentimente inconfundabile oferite de un singur artist inegalabil.
    Restul e tacere.

    RăspundețiȘtergere
  6. minunat. Fara cuvinte. Multumim Mihai pt tot ceea ce faci

    RăspundețiȘtergere
  7. de ce si dupa aproape un an si jumatate de cand "a plecat", plang cand citesc astfel de lucruri despre el?

    RăspundețiȘtergere
  8. Fiecare postare este ca un examen, te pune pe ganduri te pune la grele incercari , pentru ca a vorbi despre MIchael Jackson, trebuie sa ai altceva in sange,trebuie nu doar sa intelegi ci sa simti , sa traiesti,sa fi el si asta nu se poate ca sa poti exprima ceva demn de el
    Mintea omului este obisnuta sa se desfasoare in limitele uzualului, normalului,simplului,dar asta nu ar fi cel mai rau lucru ci mai rau este faptul ca mintea se desfasoara in limitele meschinului, a uratului, a rautatii, a senzationalului si daca astea nu s reale , mintea inventeaza
    Eu am spus intotdeauna ca omul e rau de la natura, numai ca pe parcursul vietii se hotaraste ce drum alege,ori ramane incadrat de limitele meschinului ori alege sa se mai cizeleze in drumul pe care il are de parcurs
    Si ca intotdeauna MJ nu s a incadrat in aceste limite pentru ca el nici macar nu a fost ingradit, pentru ca este incontestabil faptul ca el a avut o menire speciala pentru lumea asta
    Trebuie sa fi inzestrat cu mari capacitati mentale ca intr o viata de om chiar si doar de 50 de ani sa fi tot timpulcu garda ridicata sa nu deranjezi sa fi dragut atunci cand esti improscat cu noroi sa ai putere sa te stapanesti in cele mai crunte si mizerabile situatii , si MJ a avut parte de niste situatii cum rar au fost intalnite in viata unui artist
    Scena a fost cu siguranta locul unde rabufnea, unde se putea manifesta unde spunea ce-si doreste , ce i place ce ar vrea, ce nu i place ce l deranjeaza,exact, scena era locul de echilibrare a vietii lui calme (poate aparent)
    Si Ghosts ca orice videoclip a lui Michael, este de fapt un mic film si daca te uiti de o suta de ori la el de fiecare data mai descoperi cateceva, este genul de film la care trebuie sa te uit mereu si mereu si de fiecare data descopri altceva
    Michael Jackson a fost pe cat de simplu pe atat de complex atat in viata privata cat si pe scena
    Dupa parerea mea umila cred ca nici statutul de geniu nu este suficient pt el
    O sa ajungem fie sa ne repetam cuvintele fie sa nu mai stim ce sa spunem cand e vorba de el pentru ca atunci cand e vorba de el trebuie sa existe cuvinte noi speciale care sa poata reprezenta ceea ce a fost el pentru lumea asta
    Multumin Mihai(tot ce faci tu e ca la scoala, invatam , aflam despre MJ, poate o sa fie introdus in manualele de muzica daca se mai face aceasta materie la scoala, desi daca o sa avem parte din nou de un ministru ca Androneasca.......)
    ZUZA

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Mihai din suflet, intregul film este adevarata arta izvorata din sufletul pur si unic al lui Michael, nu poti decat sa ramai fara cuvinte, este inegalabil.. Multumesc si pentru articolul lui Shaquille.

    Va imbratisez cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. http://www.tudou.com/programs/view/F7O14puBf5A/

    http://www.tudou.com/programs/view/XF44zq5N-2E/

    http://www.tudou.com/programs/view/WqmF_ZIfVWU/

    http://www.tudou.com/programs/view/qInqq10yIA4/

    http://www.tudou.com/programs/view/Sntj3ZRxH6A/

    Multumesc mult domnule Mihai...fara cuvinte...sunteti un perfectionist :)
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  11. Buna seara Mihai !!! In urma cu aproximativ 1 an si jumatate am ajuns intamplator pe blogul tau care la acea vreme se numea * Tara noastra de kko*.Titulatura blogului mi-a atras atentia intrucat detin aceeasi parere despre tarisoara noastra draga unde tot felul de incapabili cu tupeu au ajuns sa hoatarasca destine,asa ca m-am oprit ,am citit si am devenit dependenta de postarile tale.In general nu postez niciodata nici un comentariu nicaieri pentru ca nu cred ca foarte multa lume ar fi interesata de parerea mea legata de un anumit subiect si nici nu doresc sa ajung fara sa vreau in vre-o disputa fara noima .Insa acum m-am simtit obligata sa fac asta din respect pentru tine si munca ta.Nu este usor si nici simplu ceea ce faci tu aici iar noi cei ce ne bucuram de inteligenta ta,bunul tau simt,talentul tau uluitor(stii!!scrierile tale ma duc cu gandul la Rodica Ojog-Brasoveanu - umor de calitate,ironie fina si inspiratie)suntem datori sa-ti recunoastem meritele si mai ales sa-ti multumim pentru generozitate,pentru ca imparti toate astea cu noi.MULTUMESC !!stiu suna sec si banal dar e un multumesc sincer care vine insotit de mult respect sincer si convingerea ca meriti mult mai mult decat un simplu cuvant.
    Legat de Michael Jackson care este inepuizabil din toate punctele de vedere (probabil ca nu vom sti niciodata suficient si e foarte bine asa pentru ca va fi mereu prezent in vietile noaste dorindu-ne mereu sa aflam cat mai multe despre el )am stat de multe ori si am citit si recitit atat postarile cat si comentariile (care la un moment s-au transformat intr-un razboi al orgoliilor si am renuntat sa le mai citesc)si am observat in aceste comentarii ceva
    amuzant dupa parerea mea.Toate doamnele si d-soarele vorbesc in termeni foarte frumosi despre talentul si unicitatea lui Michael care e clar ca nu pot fi puse la indoiala dar nimeni nu spune un cuvintel despre frumustea lui fizica.Eu recunosc deschis ca asa l-am descoperit ,fiind uimita ,fascinata si indragostita pana peste urechi de frumusetea lui stranie si mult prea aproape de perfectiune din punctul meu de vedere .Operat sau nu ,oricum nu-mi pasa , am convingerea ca asocierea lui cu un inger nu este deloc intamplatoare si nici lipsita de fundament . Faptul ca este unic si din punct de vedere fizic si nu poate fi incadrat in nici un tipar idiot al societatii limitate in care traim il ridica deasupra mocirlei in care din pacate a fost tarat fara vina .Nu pot,nu vreau si nici nu incerc sa vorbesc depre el la timpul trecut. Uneori ,cand il ascult in masina in drum spre seviciu daca am geamul coborat in zilele calde observ cu bucurie ca atat pusti cat si oameni maturi tresar si intorc capul sa vada de unde vine muzica iar cand pentru ei misterul e dezlegat eu am parte de zambete sincere care imi fac ziua frumoasa.Iar acum doresc sa inchei cu niste cuvinte extrem de frumoase care din pacate nu-mi apartin (as fi vrut sa fi avut si eu o asemenea inspiratie)sunt parte dintr-un comentariu postat undeva ,nu mai stiu exact unde,de o fata cred * aly7star * pe 11 Iulie 2009 02:10
    Michael Jackson
    If someone asks you what is music, give him to listen Michael Jackson.
    If someone asks you what is dance, show him Michael Jackson.
    If you want to explain to someone what is love, tell him about Michael Jackson.

    Frumos !!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Pentru capitolul marturii..

    Bryan Loren - Michael and Me
    http://blogs.myspace.com/index.cfm?fuseaction=blog.view&friendId=88303946&blogId=499755882
    si melodia- Bryan Loren feat Michael Jackson-To Satisfy You
    http://www.youtube.com/watch?v=TBm1cVd1rtU&feature=player_embedded#

    O melodie frumoasa...marca MJ
    http://www.youtube.com/watch?v=Z7k1kJ0O4QQ

    Va doresc un weekend frumos si linistit.
    Cristina

    RăspundețiȘtergere
  13. Si continuarea era asa:

    "If by chance Michael asks what to you is love, tell him to look in the mirror."

    Imi pare rau, dar deocamdata nu-mi amintesc cine a spus asta. Poate Brett Ratner?

    Anca

    RăspundețiȘtergere
  14. Superb!
    Multumim frumos Mihai!
    Oare toata muzica din film este compusa de Michael?

    Frumusetea fizica a lui Michael vine din tulburatoarea frumusete interioara, din iubirea coplesitoare pe care o degaja in jurul lui, vine din vocea lui unica, din muzica lui, din dansul lui, din tot...
    Daca il aculti vorbind sau recitand, nu cantand, doar vorbind, vocea lui este ca o mangaiere tandara de iubire, nu te poti opri sa-l asculti, iar cuvintele rostite nu au nici o importanta.
    Michael este o combinatie stranie, unica, inexplicabila pentru mine, de iubire crestina si iubire erotica.

    Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

    RăspundețiȘtergere
  15. Mihai, iti multumesc pentru descrierea filmuletului "Ghosts". Eu stiam doar video-clipul. Ma bucur mult sa aflu lucruri noi despre genialul Michael Jackson. Imi pare rau ca nu le-am stiut si atunci cand El era inca in viata. Probabil s-a vrut sa se stie doar lucruri rele si minciuni (pe care nu le-am crezut niciodata). Mi-a placut si marturia scenaristului Mick Garris si cea a lui Shaquille O'Neal. M-am intristat cand O'Neal a spus despre Michael ca a fost cel mai uluitor performer pe care l-a vazut in viata lui, gandindu-ma ca este asa de nedrept ca Dumnezeu l-a luat atat de repede si atat de tanar. Un super talent ca el mai avea multe de facut si de daruit. Sunt convinsa ca toti cei care au comentat pe acest blog il iubesc si-l apreciaza pe Michael pentru tot ce reprezinta el - cantaret, dansator, trend setter, ca om, ca personalitate, si nu in ultimul rand pentru fizicul lui, unic si perfect.

    Elena55

    RăspundețiȘtergere
  16. După părerea mea, “normalul” e o noţiune relativă. La un nivel grosier, depinde din ce unghi sunt privite lucrurile. Pentru un părinte draconic, “normal” este ca propriul copil să accepte disciplina exagerată, ca un soldat în armată. Pentru băsescu şi boc, “normal” e ca, după protestul poliţiştilor, să renunţe ostentativ la serviciile lor. Pentru primarul din Ghosts, “normalul” înseamnă ca orăşelul lui să-şi depene viaţa liniştit, fără evenimente pe care nu le poate înţelege – şi, în orice caz, fără evenimente pe care el nu le poate controla. Pentru Sneddon şi altii ca el, “normal” e ca Santa Barbara (de fapt, toată California) să fie o ecluză a albilor, şi pentru asta au considerat “normal” să facă orice pentru a alunga cetăţenii de alte rase din stat. Pentru un sociopat, “normal” înseamnă să fure în loc să muncească... şi aşa mai departe. Exemplele sunt nenumărate. Câţi dintre voi sunt de acord cu “normalităţile” acestea? Eu sper că niciunul.

    Eu cred că toţi oamenii se nasc buni, dar că familia şi sistemul îi pot influenţa, în bine sau în rău; le pot accentua calităţile sau le pot distruge. Asta era credinţa lui Michael. Asta e şi credinţa mea.

    Pentru muzica din Ghosts, Michael a colaborat cu muzicianul Nicholas Pike, recunoscut mai ales pentru felul inovativ în care utilizează instrumente şi sunete neobişnuite pentru a crea muzică. De exemplu, în thriller-ul “Sleepwalkers” al lui Stephen King, a folosit frecarea unui pahar de vin din cristal pentru a genera un sunet ascuţit şi metalic, care să sugereze tânguirea unei pisici. Când apare monstrul, Pike utilizează un fluier tibetan adaptat pentru a atinge două octave mai jos de timbrul uzual, ca să sune ca o mârâială neobişnuită. Având un stil extrem de variat şi fiind capabil să coordoneze atât compoziţii simfonice (a şi dirijat dealtfel Orchestra Simfonică din Londra, în 1985) cât şi electronice, Nicholas Pike a devenit unul dintre cei mai căutaţi compozitori. Capacitatea lui Pike de a lucra în parteneriat creativ cu regizorii de filme, ca şi abilităţile de aranjor, dirijor şi inginer, contribuie de asemenea la succesul său.

    RăspundețiȘtergere
  17. Referitor la prima parte a mesajului tau...sunt de acord aproape cu tot...mai putin cu un detaliu...pe care presupun ca il banuiesti :)
    No Ofence!

    Scorpya

    RăspundețiȘtergere

AVERTISMENT!

Orice comentariu care contine limbaj jignitor la adresa autorilor blogului, a cititorilor sau a comentatorilor sai, va fi expediat in Zona Fantoma, sa-l caute pe Generalul Zod :)